زندگی نامه حمیدرضا پگاه/بازیگر
زندگی نامه حمیدرضا پگاه/بازیگر
حمیدرضا پگاه متولد ۱۱ دی ۱۳۵۰ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است، فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشگاه آزاد می باشد که بعنوان فرزند دوم سه خواهر و یک برادر دارد و قبل بازیگری بازیکن فوتبال بود که مصدوم شد

به گزارش پایگاه خبری شباویز،حمیدرضا پگاه در ۱۱ دی‌ماه ۱۳۵۰ در شهر تهران به دنیا آمد. وی در خانواده‌ای هفت نفره به دنیا آمد و سه خواهر و یک برادر دارد و خود فرزند دوم خانواده است. پدر وی کارمند بازنشسته است. وی تا چهارم ابتدایی در محله‌ی خیابان دلگشای پیروزی ساکن بود. اکنون ساکن غرب تهران است

اولین کار تلویزیونی اش حضور در مجموعه «ضلع ششم» در سال ۷۲ بود. مدتی در کلاس های گلاب آدینه حضور داشته است. با اینکه سالیان سال است در این عرصه حضور دارد اما حاشیه ای از او دیده و شنیده نشده است.

او در تلویزیون با سریالهای تفنگ سرپر (در نقش غیبیش) و آخرین گناه و در سینما با بازی در فیلم این زن حرف نمی زند، مورد توجه قرار گرفت.

آقای پگاه در تلویزیون با سریال «با من بمان» به کارگردانی حمید لبخنده و «تفنگ سر پر» چهره شد و مردم او را شناختند. قبل از اینکه وارد عرصه بازیگری شود در شبکه دو سیما دستیار تهیه کننده بود و مسعود فروتن به او پیشنهاد بازی در مجموعه «ضلع ششم» را داد.

در فیلم «چند تار مو» به کارگردانی ایرج کریمی هم افتخاری و رایگان بازی کرد. قرار بود در مجموعه «کلاه پهلوی» بازی کند، ولی چون زمان تولید این مجموعه مشخص نبود قرار دادش را فسخ کرد. تا به حال در آثاری چون «ضلع ششم»، «شبی از شب ها»، «تا رهایی»، «یک روز قبل»، «تفنگ سر پر»، «شن های کف رودخانه»، «این زن حرف نمی زند»، «عاشق مترسک»، «پرونده هاوانا»، «برخورد خیلی نزدیک» و… ایفای نقش کرده است.

بیشتر ایفاگر نقش های مثبت است. بسیار شخصیت آرامی دارد و خودش می گوید شاید به نوع تربیت من بستگی داشته است. تفاوتی برایش ندارد که در سینما فعالیت کند یا تلویزیون، مهم نقش است و اینکه مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

حضور وی در سریال آخرین گناه ساخته حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۸۵ برای وی آرمغان شهرت داشت، سریال حیرانی و آوای باران نیر محبوبت وی در بین مردم را بیشتر کرد.

حمید رضا پگاه با نغمه نادری کارگردان تئاتر ازدواج کرده است. این زوج هنرمند صاحب یک فرزند دختر به نام حنا پگاه است.

Views: 13