استاندار فارس: دستگاه‌های خدمات رسان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده هستند
استاندار فارس: دستگاه‌های خدمات رسان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده هستند
استاندار فارس گفت: تمام دستگاه‌های خدمات رسان آماده استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی که به این استان وارد می شوند ،هستند .

به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،محمد هادی ایمانیه، جمعه در جریان بازدید از پروژه در حال اجرای زیرگذر گویم افزود: با توجه به اینکه این محور یکی از اصلی ترین محورهای دسترسی به آزاد راه شیراز – اصفهان است، لذا تکمیل و بهره برداری از آن می تواند تردد خودروها در این محدوده را تسهیل کند.

او ادامه داد: از آنجا که در آستانه نوروز ۱۴۰۳ قرار داریم، به جهت تسهیل در تردد مسافران و میهمانان نوروزی در این محور که در برخی ساعات روز به دلیل ترافیک سنگین در روند آمد و شد خلل ایجاد می کند، بازدید میدانی از پروژه زیرگذر در حال احداث گویم را در دستور کار قرار دادیم.

وی، عبور خودروهای سنگین را از اصلی ترین دلایل ایجاد ترافیک در این محدوده برشمرد و اظهار کرد: به رغم ممنوعیت تردد این وسایل نقلیه از آزادراه شیراز – اصفهان، اما برخی رانندگان بدون توجه به این ممنوعیت و زیرپا گذاشتن قانون اقدام به تردد در این محور می کنند که با هماهنگی صورت گرفته با فرمانده انتظامی استان مقرر شد نظارت بیشتر و جدی تری در این زمینه انجام شود.

استاندار فارس گفت: با توجه به تاثیر این پروژه در کاهش ترافیک این محور، امیدواریم طی روزهای آتی شاهد زیربار ترافیک رفتن ضلع جنوبی زیرگذر گویم باشیم.

ایمانیه افزود: با تکمیل قطعه هفت آزادراه و پروژه زیرگذر گویم امکان تردد خودروهای سنگین در آزادراه شیراز – اصفهان نیز فراهم خواهد شد.

تکمیل پروژه زیرگذر گویم تا زمستان ۱۴۰۳
شهردار منطقه ۱۰ شیراز نیز در حاشیه این بازدید گفت: هم اینک نیمی از مراحل اجرای پروژه زیرگذر گویم به اتمام رسیده و باقیمانده پروژه که بین ۵۵ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز تا زمستان ۱۴۰۳ تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

شهرام سبزیان فرد افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و افزایش تردد خودروها در این محور با توجه به افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، بازگشایی ضلع جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: بر همین اساس طی روزهای آتی لاین جنوبی زیرگذر از سمت سپیدان به شیراز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی اظهار کرد: همچنین در بازدید امروز استاندار فارس بر لزوم حضور پلیس در محور قبل از ورودی بولوار جمهوری در گویم و کوچه‌های ۹ و ۱۰ زیتون برای جلوگیری از توقف خودروها که منجر به ایجاد ترافیک می شود تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز گفت: همچنین با توجه به تاکید استاندار فارس، قول دادیم دادیم که کار آسفالت خیابان دارالمومنین در بافت قدیم گویم که به دلیل اجرای پروژه زیرگذر گویم و انتقال بار ترافیکی به آن شلوغ شده انجام شود.

سبزیان فرد افزود: همچنین استاندار فارس در این بازدید بر لزوم تسریع در آسفالت بعد از زیرگذر گویم و در مقابل ایستگاه آتش نشانی گویم تاکید کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که نظارت بیشتری در بحث پیشگیری از سد معبر و تصرف پیاده راههای محور گویم از سوی شهرداری شود.

آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح روز پنجشنبه ۲۰مهرماه با حضور رییس‌جمهور افتتاح و با بهره برداری از این طرح، علاوه بر مزیت هایی همچون کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر شد.

Views: 3