به گزارش پایگاه خبری شباویز به نقل از ایرنا،رسول چراغ سحر روز چهارشنبه افزود: برای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرایند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، سامانه متمرکز لیست هوشمند طراحی و راه اندازی و از امروز برای بهره برداری کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمد در دسترس قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این راهبرد تلاش شده تا بخش عمده کنترلهایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حقبیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیستهای دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان میشد، بهصورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.
وی عنوان کرد: با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن بهصورت کشوری، تمامی پردازشهای لیست حق بیمه کارفرمایان بهصورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام میشود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سامانه لیست هوشمند بیمه ای به گونه ای طراحی شده تا زمان پردازش و پرداخت از طرف کارفرما موفقیت آمیز نباشد، هیچ گونه سابقه ای ایجاد نمی شود و لیست نیز به شعبه تامین اجتماعی منتقل نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایان باید به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشاانی es.tamin.ir مراجعه و در منوی کارفرمایان، گزینه لیست حق بیمه و ارسال لیست حق بیمه را انتخاب و سپس نام کارگاه خود را مشخص کنند و فرایند ارسال لیست هوشمند را تا پایان ادامه دهند.
وی مهمترین مزایا و دستاوردهای لیست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حقبیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمهشدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازشهای لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازشها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاریهای کاذب، جلوگیری از انباشت بدهیها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان برشمرد.
Views: 0